Kako prevazići anksioznost na poslu?

M.D.
Sep 01 2022

Povremena anksioznost na radnom mestu predstavlja sasvim normalnu pojavu. To su uglavnom situacije kada imate važan sastanak ili prezentaciju, pa se kao sasvim prirodan osećaj javljaju nervoza i trema.

Međutim, ukoliko je vaša anksioznost uporna i ometa vaše normalno svakodnevno funkcionisanje, to može biti pokazatelj anksioznog poremećaja.

Istraživanje koje je sprovelo Američko udruženje za anksiozne poremećaje pokazalo je da iako samo 9% Amerikanaca živi sa ovom dijagnozom, čak 40% njih doživljava anksioznost u svom svakodnevnom životu.

Stručnjaci tvrde da su inteligentnije osobe sklonije anksioznom poremećaju jer su sposobnije da predvide pretnje oko sebe, što ih dovodi do veće zabrinutosti. Međutim, ovo nije utešno za ljude koji se bore sa anksiznošću, naročito ukoliko je ona najizraženija na poslu, budući da remeti njihov radni učinak, kvalitet obavljenog posla i celokupno mentalno zdravlje.

Koliko je ova tema važna najbolje govore rezultati studije iz 2019. godine, prema kojoj je čak 50% milenijalaca i 75% generacije Z navelo očuvanje mentalnog zdravlja kao glavni razlog napuštanja posla.

Kako se izboriti?

Iako ne možete da kontrolišete sve situacije na poslu, možete se potruditi da kontrolišete svoje reakcije. Na sajtu Medicine Net pronašli smo nekoliko saveta koji vam mogu biti prva pomoć u borbi sa stresom i anksioznošću na poslu.

Konkretizujte obaveze

Budite konkretni u vezi sa onim što treba da uradite. Dakle, umesto da neprekidno ponavljate u sebi „danas imam mnogo posla“ razložite po stavkama šta konkretno treba obaviti. Kada definišete da obaveze podrazumevaju odgovore na 20-ak mailova, kreiranje PowerPoint prezentacije, rešavanje reklamacije kupca i tako dalje, postaje vam jasnije odakle treba početi, šta je prioritet i lakše ćete upravljati vremenom.

Podelite zadatke u grupe

Ukoliko se pred vama nalazi veliki zadatak ili projekat, podelite ga u grupe ili faze. Na ovaj način ćete se lakše nositi sa obimom posla i imati jasnu sliku gde se nalazite u odnosu na cilj.

Izdvojte vreme za proveru

Stručnjaci savetuju da izdvojite posebno vreme za proveru odrađenog posla, jer ćete na ovaj način izbeći potrebu da ispravljate i korigujete stvari u poslednjem trenutku.

Budite realni

Ne pristajte na nove obaveze pre nego što realno sagledate da li za njih imate vremena. Sagledajte svoju listu zadataka, izračunajte koliko vam vremena oduzima svaka pojedinačna stavka i tek onda procenite da li je izvodljivo da na nju dodate još jedan projekat. U redu je da želite da se istaknete i napredujete, ali ukoliko na sebe preuzmete više stvari nego što ste u stanju da realizujete, stvarate kontraefekat.

Razmišljajte pozitivno

Iako ovu rečenicu mnogi svrstavaju pod „toksični optimizam“, istina je da nećete daleko stići ukoliko nastavite da razmišljate negativno. Anksioznost se najčešće definiše kao nedefinisani strah ili strepnja, a mračne misli je dodatno pojačavaju. Umesto toga, pokušajte da se fokusirate na svoje dobre strane, veštine i talente. Ako razmišljate o rastu i napredovanju, pronaći ćete način na koji to možete postići.

Pored svega navedenog, psiholozi savetuju i praktične vežbe dubokog disanja, češće pauze i izbegavanje nezdravih navika - od ishrane, preko sna, pa sve do poroka.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik